Pojawienie się na pierwszej pozycji w wyszukiwarce po
wpisaniu jakiejś unikalnej frazy, którą znasz tylko Ty, nie jest trudne. Jednak
kiedy chcesz, aby strona znalazła się wśród pierwszych pod ręką, gdy szybko
szukasz odpowiedzi na często nurtujące Cię pytania, trzeba już trochę bardziej
się postarać.
Wprawdzie powszechne jest stwierdzenie, że dobra treść broni się
sama, to jednak techniki pozycjonowania pozwalają na dotarcie do szerszego
grona osób niewątpliwie. Kiedy piszesz zupełnie hobbystycznie i nie masz
ciśnienia na wysokie statystyki możesz
przyglądać się, jak rosną cyfry oglądalności poszczególnych postów w zależności
od ich tematyki.
Do pewnego
momentu, nie zaprzątało mojej głowy jakoś szczególnie pozycjonowanie stron internetowych.
To, jakim zainteresowaniem cieszył się dany post, oglądałam raczej z
ciekawości, niż wczuwania się, czy warto było go napisać by ktoś przeczytał,
czy raczej zrobiłam to dla własnej przyjemności. Wysokie dotarcie niektórych
postów do szerszego grona odbiorców było, nie powiem, bardzo miłą
niespodzianką.
Kiedy
jednak w pewnym momencie ważne staje się to, do kogo i co chce się komunikować
w konkretnym celu, to zgłębienie tematu pozycjonowania staje się nieodzowne.
Dodajmy jednak, że nie od razu trzeba się stać w tej dziedzinie specjalistą, bo
od tego są fachowcy, którzy zajmują się tym profesjonalnie. Autorom w dużej
mierze pozostaje nadal skupić się na tworzeniu wartościowych treści.
SPRYTNIE
DOBRANE SŁOWA KLUCZOWE
Jedną z
zagadek sukcesów w pozycjonowaniu stron, jak się okazuje, ostatnio jest to, że
pozycjonowanie na słowa kluczowe daje możliwości sprytnego podbicia wejść na
stronę dzięki frazom zdawałoby się dość rzadko spotykanym.
LINKOWANIE
Z DOBRYCH STRON
Jednym ze
sposobów dobrego pozycjonowania jest linkowanie do naszego serwisu z
wartościowych stron. Można o to zadbać samemu, nawiązując współpracę z innymi
portalami, udzielając np. wywiadów z podlinkowanym odnośnikiem lub nawet
komentując na lubianych i cenionych stronach. Równie dobrze jednak można
podejść do tego z odrobiną strategii, korzystając z doradztwa specjalistów od
pozycjonowania, którzy zaproponują pakiet optymalnych rozwiązań.
Pozycjonowanie stron internetowych to nadal bardzo skuteczne narzędzie dotarcia do szerokiego grona potencjalnych odbiorców. To dobra inwestycja, która przy umiejętnej strategii, może przynieść zyski kilka lub kilkunastokrotnie przewyższające wkład własny. Co więcej, dzięki temu procesowi, zwiększysz świadomość marki wśród użytkowników internetu. Należy jednak pamiętać, że proces pozycjonowania się nie kończy i wciąż trzeba pracować, by utrzymać pozycje lub je poprawiać.
OdpowiedzUsuń