piątek, 31 marca 2017

Dobry CRM jest jak bukiet pięknych kwiatów

Dobry CRM jest... jak bukiet pięknych kwiatów. Dlaczego?

CRM, czyli zarządzanie relacjami z klientami - to filozofia działania, a nie technologia. Jeśli jednak technologia reprezentowana przez oprogramowanie CRM jest użyta w odpowiedni sposób i wspiera tę filozofię, to nagroda, tak jak w przypadku Henry’ego Forda, jest astronomiczna. - tak mówią specjaliści z chromecrm.com. Twierdzą oni, że wszystko sprowadza się do odpowiedniego podejścia do klientów niezależnie od branży czy rodzaju produktu albo usługi. 

Klientom należy bowiem dać nie tylko to, czego potrzebują akurat w danym momencie - tu i teraz, lecz zaoferować więcej niż oczekują. Któż z nas nie lubi modnej ostatnio tzw. wartości dodanej? I to nie tylko w danej chwili i jednorazowo, ale na przestrzeni dłuższego czasu. 

Wiele firm ponosi porażki, bo lekceważy ich potrzeby, skupiając się jedynie na jednorazowej transakcji i szybkim zysku. Będą zawsze tacy klienci, którym będzie wygodnie z tym, co otrzymali. Ale coraz więcej jest tych... nienasyconych, którzy będą chcieli zmian i pozostanie przy tradycyjnych rozwiązaniach, będzie dla nich niewystarczające. A wszyscy przecież powinni być obsłużeni i zaspokojeni, w końcu to wpłynie na rozwój biznesu po obu stronach. Bardzo łatwo jest stracić kontakt z potrzebami rynku, nie docenić lub przeoczyć potrzeby swoich klientów, których oczekiwania mogą nakręcać koniunkturę. Rosnące wymagania nie zawsze są łatwe, by im sprostać, ale jakie zadowolenie dla obu stron, gdy to się uda? I wymiernie i niewymierne - jak ten bukiet cudownych kwiatów. Wydawałoby się zbyteczny, a jakże ważny zarazem?

Szefowie wielkich przedsiębiorstw mają swoje wizje. Przekładają się one następnie na rzeczywistość. Wizjonerzy potrafią znaleźć rozwiązanie problemu albo zidentyfikować potrzeby, którym trzeba wyjść naprzeciw. Można się od nich wiele nauczyć. Jednym z nich był podawany bardzo często przez marketerów jako przykład człowieka sukcesu Henry Ford - założyciel Ford Motor Company. Był przedsiębiorcą, który chciał stworzyć samochód, ponieważ odkrył niszę na rynku. Powiedział:

„Zbuduję samochód dostępny dla większości. Będzie wystarczająco duży, aby pomieścić rodzinę i odpowiednio mały, aby każdy mógł go używać. Będzie stworzony z najlepszych materiałów, przez najlepszych specjalistów, z najprostszego projektu, jaki mogą wymyślić współcześni inżynierowie. Jednocześnie będzie to samochód o niskiej cenie, aby każdy, kto pracuje i zarabia mógł sobie na niego pozwolić i cieszyć się nim z rodziną przez wiele wspaniałych godzin.”


Bo tak naprawdę to chodzi we wszystkim o to, by pomyśleć o całokształcie potrzeb, a nie skupiać się na wybranych korzyściach. Zwykle liczy się efekt, który jest konglomeratem wielu elementów, które muszą zaistnieć wspólnie, systemowo i wywołać efekt WOW, podobny do tego uczucia, gdy dostajemy wspaniały bukiet kwiatów - tak wydawałoby się zbędny, kosztowny i tak ważny dla ogólnego wrażenia zarazem. 

CRM - dobry to ten, gdy jest spójny i przemyślany pod kątem jakości zadbania o relacje ludzkie w większym systemie. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz, pozdrawiam