Zarządzanie dużą ilością danych w każdej dziedzinie jest sporym wyzwaniem. Zarówno w dużej firmie, jak i w działalności o mniejszym zakresie sytuacja wygląda podobnie. Całokształt trzeba po prostu "ogarnąć" i jeszcze z tego ogarniętego zakresu wyciągnąć jak najlepsze analityczne wnioski.
Jednym z programów do ogarnięcia danych w firmach jest popularny CRM, czyli Customer Relationship Management. To nic innego, jak zbiór metod i narzędzi,
które wspierają przedsiębiorstwo w procesie sprzedaży i zarządzania
danymi klientów. Systemy CRM zyskują na popularności, przede wszystkim z powodu
łatwego dostępu do technologii. Dobry CRM ma dziś wiele odmian i konfiguracji. Pierwsze z nich powstały na początku lat 90-tych XX wieku. Były kreatywnym rozwinięciem systemów do automatyzacji procesów sprzedaży.
Za pomocą CRM realizuje się obecnie wiele kluczowych firmowych procesów, wśród których wymienić można: pozyskiwanie potencjalnych klientów, prognozowanie szans sprzedaży, obsługę aktualnych kontrahentów, wsparcie techniczne i informacyjne poszczególnych komórek organizacyjnych w grupie, serwis konsultacyjny, procesy do sprzedaży produktów i usług, a także standaryzowanie relacji partnerskich.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękuję za Twój komentarz, pozdrawiam